tisdag 14 maj 2013

SF bokhandeln

Vem var inne på science fiction bokhandeln idag och inte köpte en enda bok? Jo jag! Jag är oerhört stolt! Jag fingrade mycket på A Storm of Swords, tredje delen i A Song of Ice and Fire. Anledningen till varför jag var där var för att jag skulle köpa presenter till mina kompisar. Det blev Dream Dictionary till Lydia och en tardis mugg till Mikaela. Men ... Helt tomhänt gick jag inte därifrån. Det var inte så mycket att jag inte fick köpa något, mer inga böcker eftersom jag har x-antal att läsa. Jag ska nog räkna dem någon gång. I alla fall jag köpte faktiskt viktiga saker.


Ja, det kostade 128kr så det var inte så farligt. Jag ska sy fast Slytherinmärket på den gråa tröjan jag ska köpa på lördag, om jag syr en svart mantel ska jag sätta på Hogwartsmärket på manteln. De andra har jag ingen aning om vad jag ska göra med dem. Kanske sälja dem till mina vänner. Billigt såklart billigare än 25 (vilket de skulle kosta om de såldes styckvis). Jag har snart broderat klart min Tardis så jag ska på fredag börja sy bokfodralet! Jag kommer lägga upp ett mönster på det om jag förstår hur jag kan förklara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar