onsdag 8 maj 2013

Rekommendation no4 Harry Potter



Min fjärde rekommendation kommer att vara om Harry Potter. Jag hade inte tänkt att skriva om HP eftersom jag inte kan få någon som inte läst den att läsa den, och den ligger mig så varmt om hjärtat att jag inte vill skriva om den. Jag tänker att har du inte läst så kommer du inte att göra det ändå, men sen så insåg jag att jag visst vill göra det. Som ni alla vet (om ni inte vet så dömer jag er inte) så handlar Harry Potter om Harry Potter (överraskning?). Harry är en vanlig pojke, trodde han i alla fall tills han var elva år då han fick veta att han är en trollkarl. Harry börjar på Hogwarts school of witchcraft and wizardry. Där träffar han Ron och Hermione som blir hans bästa kompisar. Böckerna handlar om Harrys kamp mot Mörkrets herre, och hur han tar sig igenom skolan. Om ni känner mig vet ni att jag praktiskt lever för Harry Potter. Jag älskar böckerna, de är bra skriva, har en förträfflig bra handling och skildrar död, val, och kärlek på ett lysande sätt. Jag har svårt att sätta ord på hur mycket HP betyder för mig. Det var bokserien som fick mig att förstå vikten i att inte göra vad som var lätt, utan det som var rätt. Den har lärt mig mycket vikten som finns i kärlek, vikten i död. Jag har Snapes trollstav, Slytherin halsduk+slips, jag har broderat och gjort en Slytherin väska, har alla böcker på svenska och engelska, och lite mer krimskrams. Nej jag klarar inte det här mer. Förlåt att jag ens började, jag kan inte få ner på ord hur mycket HP betyder för mig, allt bara snurrar i huvudet och inget jag säger kan ge HP rättvisa så jag sluta här. Men snälla för allt i världen, har ni sett filmer och inte tycker om dem och säger att ni inte gillar HP, LÄS för allt i världen böckerna, snälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar