måndag 17 juni 2013

Boksommar

Sommar sommar sommar det är dans i folkets park.
Lite tidigt eftersom Sommarpratarna inte har börjat än, den 22 juni måste man vänta till. [I did my waiting, twelve years of it, in Azkaban.] Nej, men skämt åt sido nu när det är sommarlov har jag bestämt att jag ska läsa ut en bok varje vecka. Denna vecka blir det Ringens Brödraskap (ja på svenska, ska läsa den på engelska, men då ska jag låna den). Nästa vecka blir det A Game of Thrones (nej jag har inte läst ut den än, pinsamt). Veckan efter det blir det skospännet av Agatha Christie. Tio böcker senare är sommarlovet slut. Då har ni tio fler rekommendationer att se fram emot! Det kommer antigen en rekommendation eller en recension inom kort, och ni vet hur det blir när jag säger inom kort. Jag ska sommar jobba se närmaste två veckorna, sedan en vecka i Abisko, hemma till jag åker till medeltidsveckan, så jag antar att rekommendationen kommer i helgen eller nästa helg. Antingen blir det Silke, eller Stjärnkikaren.

Jag måste spara pengar så bokhandlingen denna sommar kommer inte ligga på så höga höjder som det brukar, antar att det bara är bra eftersom jag har så många böcker att läsa! En sak, eller rättare sagt en film, jag dock kommer att köpa är Star Trek Into Darkness så fort den kommer ut på dvd! Jag vill verkligen se den, men ingen jag känner vill se den med mig, så jag får väl helt enkelt vänta.

I sommar hade jag också tänkt att jag skulle försöka sy mig ett par kläder. Antingen medeltidskläder som jag har ganska många mönster till, eller så hade jag tänkt att sy Legolas kläder fast med min karaktär snarare än Legolas. Jag hade också tänkt att spara pengar till en pilbåge. Nej, nu ska jag fortsätta läsa! Hej med er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar