lördag 28 mars 2015

Svårt att hitta böcker

Okej, så idag gick jag till Science fiction bokhandeln eftersom jag fick ett presentkort därifrån. Jag undrade vad jag skulle köpa, och då kom jag på att jag vill ha en fantasybok med en kvinna i huvudrollen eftersom jag typ läst två böcker med en kvinna i huvudrollen. Jag letar och jag letar. Hittar två som verkar så himla jättebra!! Båda handlade om yrkesmördare och verkade jätteintressanta, men... båda gick ut på ifall de kunde mörda de som de blivit tillsagda att mörda för att de blev kära i dem. Va? Varför? Varför slänga bort en jättebra bok på det? Varför måste böckerna reduceras till en moralfråga ifall de kan mörda de de blir kära i? Vilken himla besvikelse. Nä så när jag kom hem så googlade jag på fantasyböcker med kvinnliga huvudroller så jag har hittat två böcker jag ska köpa. Mycket bra! Jag blev bara väldigt upprörd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar