söndag 29 mars 2015

Rekommendation no9 Stardust

Stardust av Neil Gaiman
Young Tristran Thorn will do anything to win the Cold heart of beutiful Victoria - even fetch her the star they Watch fall from the night sky. But to do so, he must enter the unexplored lands on the other side of the ancient wall that gives their tiny village its name. Beyond that old stone wall, Tristran learns, lies Faerie - where nothing, not even a fall star is what he imagined.

Jag vet inte vad jag tycker om den här boken egentligen. Det är Neil Gaiman så den är väldigt bra skriven, men handlingen är sådär. Jag läste den här direkt efter The Graveyard Book vilket jag inte borde gjort eftersom Stardust var en väldig besvikelse. Som jag skrev i TGB recensionen så läste jag klart den på typ två dagar, Stardust tog betydligt längre tid. Jag började läsa den, sen tog det ett tag för mig att fortsätta. När jag väl läste den tyckte jag att den var bra, men nu i efterhand förstår jag inte vad jag tyckte var bra. Visst den är skriven väldigt bra och delen med häxan tycker jag är bra. Men allt som allt var den inte så bra. Det var ett tag sedan jag läste den så jag kommer inte ihåg allt, men jag tycker inte om Tristran. Han är konstig och han gör saker som gör att jag vill slå till honom. Däremot miljöbeskrivningarna älskar jag så mycket.
Nu känns det som om jag har hatat ganska mycket på boken, men jag tycker ändå att den är värd att läsa, och jag skulle inte vilja att jag inte hade läst den (förvirrande) för det här är ändå en rekommendation även fast jag inte har pratat så bra om boken.

På en skala från ett till tio får Stardust 6/10

(Som sagt så var det ett tag sedan jag läste den så jag kommer inte ihåg handlingen så bra så recensionen blev inte så bra, förlåt.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar