fredag 26 april 2013

Välkommen

Hej! Jag heter Fanny och jag är sexton år. Min stora passion här i livet är böcker (jag vet låter smörigt men jaja). Jag läser nästan enbart fantasy eller deckare (undantag understryker regeln) gärna på engelska om det är en engelsk författare. Något jag inte läser är så kallade "ungdomsböcker" såsom Sandor/Ida eller i Taket Lyser Stjärnorna, åter igen undantaget understryker regeln. Jag kommer att uppdatera denna blogg på fredagar, och om jag har något att skriva gör jag det, alltså jag ska försöka läsa x-antal sidor beroende på hur tjock boken är och sedan skriva om den. Den största anledningen till varför jag skapade den här bloggen är för att jag ska läsa ut böckerna jag köper. Jag har ungefär 27 böcker hemma (och en av dem är alla Sherlock Holmes novellerna) som jag inte har läst än, vilket jag hoppas göra nu. Jag har läst väldigt många böcker, några som jag absolut tycker att ni ska läsa om ni inte redan gjort det är: Harry Potter böckerna, The saga of Darren Shan (första boken heter skräckens cirkus, det finns tolv böcker, de är korta och jag läste ut dem på en halvtimme så låna dem, gör inte misstaget jag gjorde och den slutar riktigt dåligt, men fram till slutet är den förträfflig)Avalons Dimmor, Death Note (manga), Tornrummets Hemlighet det är den enda bok jag inte kunnat lägga ifrån mig jag läste den hela tiden, verkligen hela tiden den är lite seg i början sen blir den bättre, Stjärnkikaren, och Pojken i Randig Pyjamas. Den bok jag ska börja att skriva om är A Game Of Thrones, jag har läst hälften, sedan slutade jag att läsa den så den har bara stått i min bokhylla i två år så nu ska jag börja läsa den igen. Det var allt för nu, hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar