fredag 25 oktober 2013

Skolproject

Jag är så taggad på att skriva detta inlägg! I svenskan har vi ett project som är att man får välja en genre, och läsa två böcker och se två filmer eller en serie i den genre man valt. Jag valde såklart fantasy, konstigt vore det annars. Jag ska läsa Stenens Väktare av David Eddings och Freja - Sagan om Valhalla av Johanne Hildebrandt. Båda är första delen i en bokserie, och de verkar väldigt bra båda två! Filmerna vi har bestämt i min grupp är några fler än vad man ska ha. Jag kommer inte ihåg alla, men några är LotR, Hugo Cabret, Alice i Underlandet (med Johnny Depp och Helena Bonham Carter), Narnia, och Spiderwick. Jag har läst några sidor ur Sagan om Valhalla och även fast jag bara läst fem sidor tycker jag att den verkar bra! Välskriven och genom tänkt, men jag kanske ändrar mig, men bra start!

Jag har fortfarande inte läst klart 1984, har ungefär hundra sidor kvar.

Om ni kommer ihåg den här boken jag blogga om nyss:

Nu har jag köpt den! Och imorgon på science fiction bokhandeln kommer han vara där och signera! Dit ska jag, kom ni också, klcokan 17.00 börjar det! Kom! Något mer jag köpte på bokhandeln var 10ans sonic screwdriver! Jag är så glad! Två böcker och screwdrivern kostade femhundra kronor, men värt det!

Snart kommer fler första sidor och nya bilder på mina nya bokhyllor när de kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar