måndag 30 september 2013

Novell av Jonas Hassen Khemiri

Hejsan! Värst vad det var länge sedan jag skrev ett inlägg! Jag vet inte riktigt varför, har börjat på gymnasiet så där kan vara en anledning. Jag hade i alla fall tänkt att uppta mitt bloggande igen! Jag kan börja med att recensera en novell av Jonas Hassen Khemiri som heter Oändrat Oändligt. Jag är inte någon som brukar gilla noveller, tvärt om. Noveller är roliga att skriva, men de flesta jag har läst är väldigt dåliga. Förutom den här. Det handlar om två personer, namn, ålder, och kön får man inte reda på, den ä skriven i jag och du. Jag och du var tillsammans och allt var "perfekt", men sen börjar jag personen att fundera på om det fanns något man kunde ändra med förhållandet och det bara blir fler och fler saker man kan ändra på. Jag läste den här på en svenska lektion och vi fick också lyssna på den (på Jonas hemsida har han läst in den som man kan lyssna på, tips) och vi fick sedan diskutera några frågor först i smågrupper och sedan i helklass. Det var intressant att se vad de andra tyckte och tänkte om novellen och att den kan ge så många olika tolkningar. Jag rekommenderar verkligen den här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar